donderdag 1 februari 2018

DE HAND








 bang was ik
voor de kettingreactie
van ongeluk

angst had ik
voor de tegenslag
die niet te stoppen is

de hand
hij was er altijd

bewegingloos
wachtend

nu
nog steeds
in mijn gedachten

midden in
een uitgestrekte
zandvlakte

een reusachtige hand
alleen een trilling

geen zuchtje wind

het is stil
een rilling
door mij lijf

soms
zomaar
zonder aankondiging
komt de hand in beweging
om geluk weg te vagen

de hand
altijd aanwezig
op de achtergrond
wanneer geluk ons toelacht







let op:
dit gedicht heb ik aangepast !!!
ik heb het herschreven
de oude versie staat ook niet meer op mijn gedichtensite


wat schreef ik vroeger donkere gedichten
vandaar dat ik er een positieve draai aan heb gegeven
al blijft het nog wel een beetje een triest verhaal ...

het gedicht gaat dus over mijn vroegere ik
dit soort dingen gaan niet meer in mijn hoofd om tegenwoordig
maar ik kan het nog wel begrijpen
oke hier nog even de oude versie dan
zonde om weg te gooien
mijn enige angst
is de angst
voor onbeïnvloedbare tegenslag

de hand, hij is er
bewegingloos
wacht hij

soms
zomaar
komt hij in beweging
om een leven weg te vagen

DEZE TEKST (de eerste dan)
KAN JE OOK VINDEN BIJ MIJN VERZAMELING TEKSTEN 
http://zigenzo.blogspot.nl/p/eigen-teksten-1.html?m=1 
OP MIJN TEKSTENSITE
♥ MARi._.jKES ♥ TEKSTEN ♥

ʕ •ᴥ• ʔ
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱


XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´