maandag 1 augustus 2016

VAKANTIE IN SCHOORL 2016







!!! IK BEN ALWEER OP VAKANTIE GEWEEST IN SCHOORL !!!

deze keer hebben we niet ELKE dag strandweer gehad
MAAR we hebben veel gefietst en gewandeld
veel plaatsen + braderieën + marktjes bezocht
NATUURLIJK veel uit eten geweest
!!! !!! !!! kortom ALWEER een topvakantie !!! !!! !!!
!!! gelukkig hebben we de foto's nog !!!

- klik op de foto's voor een groter formaat -

ZATERDAG 
let maar niet op mij
ik begin de vakantie vast goed
met een lion PEANUT voor onderweg : D
 met de route op de dashbord
dat moet wel goedkomen
 NOU we zijn er
ik was heel blij met het huisje
en sprong als een malle rond
(geen fotos van)
 vooral hier was ik heel blij mee !!!
koken waren we niet van plan
dus de gasfornuis
werd voor heel andere doeleinden gebruikt
namelijk
als etalage voor al onze voer
 even een foto vanaf de bank
 natuurlijk bij de bruine beer een ijsje halen
ehm de witte beer ???
NEE
het heet de kleine ijsbeer
en ik kon dat opeens niet meer onthouden ofzo!
we hebben veel bramen gevonden deze vakantie !!!
 en in onze tuin zaten roodborstjes
we kregen trouwens een mooie bos bloemen
bij aankomst in het huisje : D

ZONDAG

 zondag!
we waren al om 6 uur wakker
dus om half 8 op het strand !!!
gekkenwerk
want best fris dan natuurlijk
lekker hoor die honinglollies van de boswachterklup
kwal met een mooie tekening
mooie kleur ook
het lijkt wel vulpeninkt
 er waren ook veel krabben
ietsje minder van deze beesjes
hoe heten ze ook alweer
heremetietkreefjes
even een sfeerfoto
 de krabben zijn goed te eten
maar de armen blijven vaak over
 jammie
pannenkoek met kaas en ananas
de voedselvoorraad groeit
deze bloemen at ik vroeger
ik liet jordi even proeven
niet geproeft
maar wel heel leuk
appelboom in het bos !!!
dit zagen we bij anderen maar konden we niet vinden op de kaart
bleek een borrelhap te zijn en geen voorgerecht : D
dus dat aten we dan eindelijk een keer
het zijn tacochipjes met kaas en chili
en als hoofdgerecht onze grote favoriet van
ons favo restaurantje
een moot zalm met tagiatelle

MAANDAG

 lekker de toerist uithangen
in alkmaar
want we namen de boot voor een rondvaart
wel veel lage bruggen
dus opletten geblazen
(ik moest ook nog extra opletten want de oma voor me
was een beetje sloom en ik moest bijspringen af en toe)
(ze werd bijna onthoofd die vrouw ...)
foto van de snoepwinkel
ik zocht eigenlijk een jamin
maar deze met heel veel oudhollandse snoep
was zelfs nog beter : D
 later zag ik ook een jamin
maar toen had ik mijn oogst al binnengehaald
 dit zijn de kaartjes van de rondvaart !!!
en savonds naar groet want daar was braderie
en warme stroopwafels ...................
heb je ook wel in zwolle maar ik eet het eigenlijk nooit
waarom niet ??? het is echt heel lekker !!!

DINSDAG

jaja de voorraad voer barst uit zijn voegen
hm die pindachips blijft wel liggen steeds
 ik kan het niet laten om rare adressen te bedenken haha
dit aten we bij loetje in bergen
net als vorig jaar
de clubsandwich is ZOOOOOO lekker !!!
als je vakantie hebt
kun je gewoon elk moment
OOK MIDDEN OP DE DAG
lekker luieren in bed
doe ik niet alleen thuis als ik vrij ben
in de weekenden dus
maar ook hier in schoorl hehehe
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 we eten altijd in hetzelfde restaurant
maar deze dag hadden we zin in pasta
op naar de italiaan !!!
hier zie je de mooi geïllustreerde onderlegger
de spaghetti staat niet op de foto
want die was niet fotogeniek
gewoon een bord vol
t was er zo op gekwakt
echte italianen doen niet aan bordjes opmaken
en de kok kwam het zelf brengen
!!! wel heel lekker !!!
op de braderie in schoorl kon ik niet kiezen tussen deze twee kettinks
dus de rode met het hart kreeg ik van mijn lieve vriendje : )

WOENSDAG
 
 daar heb je die gekke dwerg weer
 we namen de roetroute
(de zwarte pijl)
net als vorig jaar 
ECHT een mooie wandeling
(natuurfreak hier)
lijkt wel een mangrove
 de brand is al jaren terug
en nog vind je verbrande stukken
ik vond ook een mooi blad
de bovenste ring had ik vorige jaar in schoorl 
ook de hele vakantie om
nu weer
de roze ring kocht ik zondag
op de kofferbakmarkt
(van die markt heb ik geen fotos)
mooi uitzicht
terugwandelen
we moesten langs een stijle trap
brrr
eng klein kaboutertje
ja leuk
 nog zon engert
en nog een
vraag me serieus af of kids dit wel leuk vinden
van deze creep maakte ik vorig jaar ook een foto
KIJK een LINK
ja die lollies zondag waren wel lekker
direct maar even alle soorten honingsnoep
voor mezelf ingeslagen
toen ik bij de boswachtersklup was
om een souvernier voor de catsit te halen : ) 
 de italiaan beviel ons ook wel de vorige avond
we hadden goed naar de borden van andere gasten gekeken
en gingen deze keer voor de pizza

die van mij heette pizza feyenoord
vraag me niet waarom
ik weet niets van voetbal

DONDERDAG

 had ik nog niet eens een foto van mijn ontbijtje gedeeld?
ik at elke ochtend crackers met jam en gaten kaas
dat is echt zo lekker !!!
hier met mangostukjes en een capuchino ertbij
op naar de zee
dikke regenbui op onze kop
dat krijg je ervan als je geen wifi in het huisje heb
om het weer uitvoerig te bestuderen
vantevoren
even schuilen in de duinen
niet dat dat veel hielp ...
 kom maar door met die verkoudheid
geeft niets
ik was toch al snipverkouden die week
 wel mooie weerfotos
op de achtergrond zie je jordi
deze weekdier zag ik vorig jaar ook steeds
blijf ik mooi vinden al die lijntjes
gekke transparante beesten ...
na een fixe wandeling
(van schoorl aan zee naar bergen aan zee)
(dikke 5 kilometer over het strand)
aten we net als vorig jaar
alweer fish and chips
ZOOOOOO LEKKER IS DAT
EN WAT EEN VERASSING
het zeeaquarium is helemaal vernieuwd
veel mooier geworden
en voor de volgende vakantie
hebben we ook iets leuks in het vooruitzicht ... 
namelijk zeehonden 
we waren nu effe te vroeg
maar die komen ook binnenkort
platvissen noemde een jochie dit
nouja
plat waren ze wel natuurlijk
 de zee
alle kleren om mijn middel gebonden
want het werd toch wel heel warm !!!
mooie plaatjes levert dat op
een mooie dag
na twee bewolkte dagen waren wij heel blij
toch maar even een foto van het schoorlse weerbericht
vorig jaar deed ik dat bijna elke dag
maar dat was ook een echte strandvakantie toen !!!
 na de strandwandeling lekker proosten op t terras
ja leuk
dikke boedha bij de chinees
in bergen
waar we savonds naar toe fietsten
uit het raam zagen we een deel van de kunstmarkt
waar we zojuist overheen gegaan zijn
het voorgerecht was wel een foto waard !!!
het hoofdgerecht ook wel hoor
maar vergeten foto te maken
door al het gedoe in dat restaurant met wachten
en foutjes in de keuken
pfffff

VRIJDAG

begin de dag pas goed met een bakkie koffie
een bord appel kaneel
en een warm bad
PAS OP
niet te heet water gebruiken
anders kom je rood als een tomaat er weer uit
dan moet je eerst een half uur bijkomen op het bed
puffend en steunend dat je NOOIT weer in bad wil
naar petten
gaat deze fietstocht
 ik wist niet dat petten een strand had
is dat gek ???
ik was niet voorbereid en had gympies en kousen aan
lekker handig met als dat zand dat er in waait
 ach ja
capuchino met fudge maakt veel goed
 zie ons eens blij zijn
we bestelden het erna nog een keer !!!
kom maar door met die fudge
had ik net dure havianaas gekocht voor de vakantie
had ik ze die dag niet bij me dus
stiekem ben ik wel heel blij
met dit paar goedkope blauwrode slippers
yay
 ook een nieuwe ring erbij
ZO blij mee
dan ga je naar petten
geen idee wat je daar hebt
(ja een kerncentrale)
(meer wist ik ook niet)
krijg je een strand, capuchino met fudge (x2)
nieuwe slippers en een mooie ring erbij
ook nog twee vliegervissen voor de tuin maar daar zijn geen fotos van !!!
hier was ik erg blij
ook met de lunch van spiegeleieren en gebakken kaas
OMY (thuis namaken die handel)
 zeester met zes armen
onee
op de fiets naar het dorpie
voor nog zo een moot zalm met tagiatelle
als afscheidsdiner

ZATERDAG

 laatste dagje in het huisje
daa-haag ja daag huisje

vorig jaar heb ik ook een blogpostgemaakt
over mijn vakantie in schoorl



IK HEB OOK FILMPJES GEMAAKT !!!



DOEI KRAB

 HEREMIETKREEFT

WAAR ZIJN JE POOTJES NOU



 
k bye




ALLE
MY LIFE IN PICS:

ʕ •ᴥ• ʔ
FOTOS
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱


XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´