zondag 15 mei 2016

MY LIFE IN PICS # 34







tijd voor foto's
elke 15e van de maand
mijn spannende dagboek in foto's
hardstikke leuk

- klik op de foto's voor een groter formaat -

hier even een oude foto
dit was mijn tuin vorige zomer
en zo zag het eruit
afgelopen maand
vlak voor ik de sleutel inleverde
hard werken kan ik heus wel !!!
ik neem altijd nummer
69 KIPFILET SCHOTEL SAVANNAH
bij pizzeria steakehouse michael
hier in stadshagen
MAAR die foto was niet florizant genoeg
!!! daarom een foto van het toetje !!!
bananenboot
(en ik hou niet zo van choco over mijn ijs zoals je ziet)
(hier nog even een link naar restaurant)
soms moet je jezelf gewoon even verwennen
met een GROOT stuk noga van de notenwinkel
(want die is errug lekker)
 deze fase is inmiddels voorbij
ook omdat de vriezer niet goed meer vriest helaas
(alsie t weer doet duik ik zo weer
die kaneelijsfase in OH ja dat ik dat doen ga)
maar ijs
met snoep dan en poedersuiker
is vandaag de dag niet meer echt mijn ding
snoepjes per twee opeten
is wat ik het liefste doe
als de hoeveelheid snoep en
de verscheidenheid aan smaken
en kleuren dat toelaat ... ... ...
(binnenkort op mijn blog ... foodconfessions #1)  
laatste dag in mijn oude huis
ik zou de sleutel inleveren
even een selfie ter herinnering aan
deze bijzondere dag *kuch*
 oke toch wel bijzonder
hier bananenroomvlaai om het te vieren!
late night snack
dat weet ik nog
(dat het late night was)
dat doen wij niet zo vaak hoor : P
doordeweeks dan he : P
DIT IS een home made VIANDEL speciaal
lekkkkkkkkkkkkkker
op mijn werk heb ik een thee obsessie
eerst drink ik twee simpele groene thee 
na de lunchpauze
voor mijn gezondheid
ahum
daarna mag ik drie kiezen
met lekkere smaakjes
"ze heeft het er maar druk mee"
in de speelgoed winkel dacht ik
dat is leuk voor mijn blog
dan staat er eens wat anders op dan voer
wel iets wat ik HEEL leuk vind 
barbie icm regenboogkleuren
WOW
poesje je staat er mooi op
 ik wilde een foto maken
van de laatste twee stukjes pizza
die ik met veel moeite over hield
(portiecontrole haha)
(lekker als lunch de dag erna!)
en jordi dacht dat het leuk was
voor de foto
om een kipstuk op de overgebleven pizza te leggen 
daarna at hij dat stuk nog op
dus was het weer twee stukken pizza
wat ik overhad
mijn verhuiskaarten zijn binnen !!!
 dat vieren we met taart
ONEE
dit zijn tompouchen voor koninginnedag : D
ik heb de vlaggetjes er zelf op gemaakt leuk
he leuk he leuk he leuk he
 kep geen oranje kleren
daarom iets wat daar op lijkt
aangetrokken
want het is toch koninginnedag
euh KONINGsdag...
dit was jordi zijn broodje
we gingen een week later 
nog een keer daar lunchen
want ik wilde hem ook !!!
(die rij met schijven gehakt...)
(die sate in dat bakje ernaast...)
(die kroepoekjes...)
(tis net een broodje bereklauw!)
 zelf had ik dit broodje
erg lekker
maar het verbleekte bij die van jou jordi!
 ben ik de enige die hier dikke lol om heb
of is het gewoon echt niet grappig : P
 WHOAAAA
joke had de lekkerste japanse maaltijd gemaakt
sushi met zalm 
surimi en met garnaal
drie sausjes en ook nog kalamari
lekkere vissoep vooraf ... ...
en mokka ijs en baylies toe 
LEKKAAAAAH !!! !!! !!!
OMY
ik heb snoep gehad van pappa en joke
ik was natuurlijk al gek op deze eieren
(daar heb ik nu een mooie voorraad van!)
en nu heb ik er nieuwe verslavingen bij
rittersport mini (zo schattig!)
(en dan die met yoghurtvullink en die met de cornflakies!)
schuimblokken (die van vroeger !!! en het smelt op je tong!)
en chocotoffees
(weet je wel hoe lang je er met 1 kan doen!)
 LEKKER
dit gerecht heb ik al ZOOOOOO
vaak op mijn blog laten zien
... vispakketjes ...
ik ga niet eens meer het recept linken
maar KIJK DAN naar de binnenkant
zo goed was het nog niet eerder gelukt hoor : D
 mijn spulletjes en voer op het werk
waar ik erg blij van wordt elke dag
(ja zelfs van de groenten vooraan)
tja ... ieder zijn ding
ik heb dat met voer he
hier nog wat chocopepernoten
(ik heb gelukkig nog drie zakken in mijn stash !!!)
(want die collegas van me
 waren ook iets te enthousiast
aan het graven in de zak)
(niet meer tevoorschijn gehaald de zak na die dag natuurlijk)
(kan eigenlijk niet zo heel goed delen)
er was een kraampje met fudge
hele dure fudge
MAAR DAT PROEFDE JE WEL : O
omygod wat lekker
links wittechocoladesmaak
die met de nootjes is nutellasmaak
dan heb je nog dropsmaak
en pindakaassmaak
het merk is jack fudge
(linkje naar hun site
wist je trouwens
dat je caramelsaus kan maken
als je fudge zachtjes smelt in de pan ???  
het thema deze maand is japan
 dit is in de tuin van anita (jordi zijn zus)
net een japanse tuin toch ???
 daar heb je tje tjong tjikkie
...
en de hond
die heet tito
hehe
deze heb vast ook een naam
maar het is een buurkat
en alle cats heten sowieso poezeke
toch jordi
 tja
als je elke dag een beetje neemt
een beetje maar
wordt je misschien niet tonnetje rond
dat moet nog blijken ...
maar deze zijn wel HEEL LEKKER
ik kreeg dat ook al van pappa en joke !!!
maar ik zal het uitleggen
je heb chocolade met hazelnootpraline toch?
iedereen kent dat
zoals de zeebanket in die grote bonbondozen
MAAR DIT HIER
is dus EEN BONK van die praline ZONDER dus de chocolade
en in plaats daarvan een dun krokant suikerlaagje
heel dun als M&Ms
...
rustig maar
niet naar de winkel rennen
ze zijn pas volgend jaar weer te koop
met pasen
 met eten heb ik fases
dit is de ontbijtgranenfase !!!
ik doe een appel in stukjes met kaneel
een klodder kwark erover
en hier dus honeypuffs : D
 eerste dag dat ik mijn zomerkleren aan kan
kijk dan hoe blij ik ben
ik zei toch dat het thema japan was
of moet ik zeggen sushi ???
twee van mijn favorieten bij elkaar
groene thee en sesam ijs
en natuurlijk dragon balls !!!
daar is de ontbijtgranen obsessie weer
deze dag at ik frosties
over mijn appel kaneel met kwark YEAH
 MOOI
 je begint de BBQ het beste met
een wijntje en een stuk brood
met zelfgemaakte tapenade
TOCH
 ik maakte een nieuwe tekening
voor zoe
want ik moest toch wachten 
tot de BBQ klaar was met fikken
 al lag deze aardappel salade
al naar me te knipogen vanaf de eettafel !!!
 zo eet ik mijn hamburger
en zo mijn paprika 
NOUJA
ik heb dit pas net ontdekt...
als de halve paprika van de BBQ afkomt
dan snij je die in twee stukken
in de holle kant doe je dan sate
en daarover doe je doeroendeng
LEKKERLEKKERLEKKER
ooit iemand zwanger
van de BBQ gezien?
...
we noemen het kintje
vleesdrol 
mamski haar lievelinkscandies
zijn spekkies
dus die haalde ik voor haar verjaardag!
later nam ik nog een x hetzelfde recept
(kwark met appel en kaneel he)
DEZE KEER met honeyloops
achteraf vond ik de frosties nog de allerlekkerste versie
dus die staat hoog op mijn boodschaplijst
(want ik ga dan voor een gezinsverpakking)
(want ik had allemaal kleine doosjes
met verschillende smaakies
bij de kruidvat gehaald
VANDAAR)
mamski had een kwarktaart
in de vorm van een hart
op der verjaardag !!!
in die zonnige warme week in mei
die ene week
weetjenog
in die week had harry zijn vakantie gepland ...
WAT EEN geluksvogel
maar stormpie had ook geluk
want ik mocht weer oppassen
WANT
steeds vreet die kat zich tonnetjerond als ik langskom
??? volgens harry dan he ???
??? hij zegt dat altijd als hij weer terug is ???
!!! want ik weet niet wat ik verkeerd doe !!!
gewoon de bakjes met voer vullen TOCH
snoepjes door het huis leggen
en 1 stick (eentje maar!)
per keer
HMPF
 ik dacht dat het bijzonder was dat ik dit zag
(maar mijn tandarts zei van niet)
(dat grapje is voor jordi bestemd hoor)
(alleen hij snapt het)
(waarom leg ik het nog uit) 
(negeer deze text maar)  
in AAlanden
maar het blijkt volkomen normaal te zijn
dat die strandvogels daar aan het rondpikken zijn
is dat
ik ga nog even weer wat uitleggen:
bij de loempiakraam hebben ze ook pasteitjes
die in AAlanden heb de goeie dus!
niet overal zijn ze perfect
in stadshagen zijn ze niet oke
veel te vet en zompig
maar als je de goeie te pakken heb dus:
je eet eerst een stuk van de harde randje eraf
dan heb je een kuiltje waar je
de zoete chilisaus
(GEEN SCHERPE KOPEN!) 
in giet
en dan na elke hap giet je
opnieuw
 die saus
aan het einde heb je DUS te weinig saus
dan is wat je overhoud niet veel meer aan
dus pas daarvoor op he
je eigen chilisausen erin spuiten is niet hetzelfde hoor
 ZO LIEF
ja die poesje ook
maar ik vind het lief 
van harr dat hij het rode drankje
(aka rode meuk)
voor me klaar heb staan altijd
en shag ook altijd
(roken als een malle)
ik ben echt wel fan
van de winkel
>>> søstrene grenes <<<
die zit bij ons in de stad
(vlak bij de macdonalds en rabobank)
(is nieuwe winkel)
deze chocolade amandelen kocht ik er onder andere
ik ben echt wel fan van
william gibson
al jaren
maar de laatste tijd heb ik het lezen 
van zijn boeken weer opgepakt
ik lees trouwens op dit moment de volgende drie boeken

William Gibson/ Zenumagiër (1989)/ *****(zie foto) 
Marie Kondo/ Opgeruimd!/ (op mijn ipad)/ ****
Robert Vuijsje/ Alleen maar nette mensen/ (op mijn telefoon)
(zo kan ik stiekem lezen op t werk)(oke niet stiekem, anderen gaan roken toch)
(je moet toch pauzes houden)(soms neem ik geeneens pauze) 
(ik lees ook wel eens een hele dag niet)(ik lees tenminste niet stiekem op de wc daar)
(nee dan heb ik het te druk met nagels knippen hehehe)/****

!!! voort eerst dat ik drie boeken tegelijk kan lezen !!!
serieus 
en er kan er zelfs nog wel een bij
IK KAN DAT OMY ik wist niet dat ik dat kon
nou ALLE drie de boeken zijn dikke aanraders
maar van william gibson moet je wel houden hoor
kijk
ben zijn boeken aan het verzamelen !!!
ik ben echt een ULTRA fan van william gibson
 mijn favoriete sieraden
zijn niet altijd even draagbaar ...
 laten we even lekker gezond gaan doen
na al die dagen sugar rushes te hebben gehad
NOG EEN KEER SUSHI ETEN
bij blusakura
de vorige sessie was menoyou
en natuurlijk de sushibar van joke : D
bij blusakura probeerde jordi nieuwe dingen uit
op de foto 
zie je 
een inktvis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
daarvan durfde ik een hapje te nemen
(een armpje)
!!! het was lekker !!!
het smaakte gewoon naar vlees
met een gerookt smaakje
LEKKER
unagi (niet geproefd zelf)
(zou ik wel durven hoor)
(is gewoon aal en dat ken ik wel)
en nog meer sushi 
OJA
kangaroe heb ik niet geproeft
want dat is niet veel aan volgens jordi
surfmossel (ofzo)
heb ik niet geproefd want
ik ben niet altijd zo van de proeverij
en jordi heb niet geproeft
want hij zag dat pas
aan het einde op de lijst staan
maar ik weet niet of dat echt zo is  
NATUURLIJK konden sesamballen niet ontbreken
jordi had als verassing gebakken banaan aangeklikt
op de bestel ipad (zo leuk dat ding)
die bananah was heel krokant en LEKKER !!!
als ik dat had geweten 
had ik die de eerste ronde al genomen haha 
(hoewel ik bij de sushi bars
de laatste tijd een beetje uitkijk met het gefrituurde)
(want dan kan ik van de rest meer op heheheheh) 
met de bon van pappa en joke
want we hadden daar nog een tientje op staan
super van genoten
terug naar huis kon er nog wel een lollie in
 deze ketting had ik nog gemaakt
het is een schelp uit schoorl !!!
 en dit zijn rabarber vanille snoepjes
die niet naar rabarber smaken
maar wel lekker zijn hoor
(dit kocht ik ook bij
 søstrene grenes)
dat witte poeder dat ze in die blikkies stoppen
WAT IS DAT
probeer DAT maar eens uit te zoeken
mij is het niet gelukt
google is niet altijd je beste vriend
maar ik DENK door het zoeken dat het bloem of meel is
voor ik aan my life in pics begon
moest ik deze haarbal wegsturen
ze lag er net zo lief
maar op de grond
achter mijn pc 
deze verhalen schrijven is geen optie voor mij...


 

muziek deze maand?

dit nummer ontdekte ik


 
 
!!! TOT DE VOLGENDE KEER !!!

 



k bye




ALLE
MY LIFE IN PICS:


ʕ •ᴥ• ʔ
FOTOS
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱




XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´