woensdag 4 maart 2015

MATERIAALSTUDIE 006



dus de vorige keer schreef ik dit

ik ontdekte dat ik gewoon 
een uitgebreide potloodtekening wil hebben
compleet met schaduw en al
dat doe ik de volgende materiaalstudie

mmmkee
hier doe ik dat
gele waterverf erover
 daarna een deel paars 
ook weer waterverf
hou het voorlopig maar even bij waterverf aka aquarel
toch wel een apart effect 
als je twee kleuren over elkaar heen doet
weet niet of dat altijd goed uitpakt natuurlijk
ik maakte een vlek
die veegde ik weg met de spons
toen was de hele potloodtekening vervaagd !!!
toch maar even verder afgemaakt
geen contouren met potlood gemaakt
over de minimale countouren 
met kleurpotlood ben ik NIET tevreden
wanneer leer ik het dan?

DE VOLGENDE KEER !!!
DUS DAN ZIJN DE PLANNEN

geen countouren met (kleur) potlood 
dus lijnen in het donker = oplosswing bedenken
vlekken niet wegvegen met de spons
pakken andere kleuren waterverf over elkaar ook goed uit?
je hebt denk ik een achtergrond nodig
(dit bedenk ik net)

schaduw met vergrijsde kleuren toevoegen
kleurpotloden moet en niet zacht zijn
(hier kwam ik achter toen ik
vorige materiaalstudies nog eens bekeek)


LINK NAAR MATERIAALSTUDIE #005

ʕ •ᴥ• ʔ
illustraties
(marijke van den berg)  



 












⋱ ⋮ ⋰

⋯ ❤ ⋯


⋰ ⋮ ⋱

 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•.♥ .•´¯`•.¸¸.• ♪♫•
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´