zondag 22 juni 2014

MATERIAALSTUDIE 003



H-potlood, halfdekkende acryl, aquarelverf, kleurpotlood, Acrylpen en HB-potlood. Dat gebruikt ik voor deze materiaalstudie. Hieronder zie je hoe vlekkerig de roze verf wordt. Rood is aquarelverf.



Daarna maakte ik de schaduw paars en de lijnen op de ijshoorn geel met aquarel. Daarna kleurpotlood en als laatste grijs potlood. Maar nu is die kleurpotlood een beetje wasachtig en daar kun je dus niet meer overheen. OHHH zomaar een van de vele dingen waar ik dus tegenaanloop als ik me bezighoud met techniek. Vind je het gek dat ik mijn materiaal nog niet beheers... Misschien lukte het wel met conté-potlood. Zal het proberen bij volgende illustraties, misschien ook zwart kleurpotlood. Een beetje zoals deze illustratie (dit is een link).



VOOR DE VOLGENDE KEER:
-Volgorde van materiaalgebruik is erg belangrijk! Denk daar over na en pas een voor een toe en niet alles tegelijk of in de verkeerde volgorde!
- Met grijs potlood kun je moeilijker contouren trekken als het al ingekleurd is met kleurpotlood.
- Contouren meer schetserig maken?
- Kijken hoe anderen het doen met die contouren (pinterest).
- Hou het simpel, niet teveel tegelijk in de tekening stoppen. Deze achtergrond is te donker denk ik als ik het met de vorige vergelijk.
- Aan het einde de tekening iets verkleinen (dit ben ik steeds vergeten en ik moet nog testen of dat effect heeft)
- Zwart kleurpotlood of conté-potlood in plaats van grijs en aan het einde accenten aangeven. Niet de hele tekening denk ik.
- Na het bekijken van de materiaalstudies tot nu toe: geen twee felle of twee donkere kleurvlakken naast elkaar. Ook geen kleurvlakken die bijna hetzelfde zijn (donker en licht kan wel).


LINK NAAR MATERIAALSTUDIE #001
LINK NAAR MATERIAALSTUDIE #002


ʕ •ᴥ• ʔ
illustraties
(marijke van den berg)  



 












⋱ ⋮ ⋰

⋯ ❤ ⋯


⋰ ⋮ ⋱

 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•.♥ .•´¯`•.¸¸.• ♪♫•
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´