dinsdag 21 augustus 2012

4KANTE CHEWY KOEKEN MET HARTEN VAN MARSEPIJN ♥



ik fantaseerde over een koekje 
met een roze laag
in de vorm van een hart

Nou, die ging ik maken dus.

HOE JE HET DEEG MAAKT ZIE JE HIER
MAAR IK ZAL HET HIER OOK NOG EENS NOEMEN 
WANT HET WIJKT VOOR DIT RECEPT IETS AF
(is er überhaupt iemand die deze koekjes ooit zal maken behalve ikzelf) 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

INGREDIËNTEN VOOR 
4KANTE CHEWY KOEKJES MET HARTEN VAN MARSEPIJN 

250 gram roomboter
85 gram naturel roomkaas
250 gram suiker
1 eigeel
1 theelepel vanille extract
600 gram bloem
deegroller
maatbeker
mengkom
hartvormige-uitsteekvorm 
250 gram marsepein
bus poedersuiker 

mkee hier zie je dat ik de deegbal al heb gedraaid
want dat verhaal kennen we al
 ik dacht, als ik 4kanten moet snijden uit deeg
dan pak ik een metalen liniaal
daarmee kun je ook snijden
en dan heb je alles mooi recht
het werd toch niet zo erg mooi
ik heb de vierkanten iets gekleid en toen had ik dit
 tuurlijk maak ik ook nog wat harten baby, yeah!
---> 20 minuten op 180 graden <---
belangrijk voor dit recept:
maak de 4kanten extra dik want
dan worden de koeken pas echt chewy !!!
 harten uitsteken lukt niet met marsepijn
harten kleien lukt ook niet !!!
marsepijn is rotmateriaal, het plakt aan alles vast !!!
 dus ik deed het zo:
ik maakte een balletje
en die kleide ik over het koekje heen
dat gaat heel goed met een lepel 
met je vingers is niet handig
aan je vingers blijft marsepijn ook graag plakken
dat komt door je vingerafdruks
daar zitten kleine ribbeltjes in
daar kan de marsepijn zicht goed tussen verbergen
marsepein is 
een marsepain in the ass !!!
niet dat dat er nu heel mooi uitziet 
maar wel lekkerrr toch
je krijgt al zin
toch?
echt SUPER lekker
(ik zou de ingredienten vast 
op een papiertje schrijven als ik jou was)
zelf moest ik even een paar keer proeven of marsepein
wel smaakt met dit type cookie
de rest gaat in de koektrommels voor later
♥♥♥
 oja de marsepijn komt van de wibra
daar kost het maar 2 euro
dus dat is een koopje
ook maar 22 procent amandelen
wat erg weinig is 
weet ik door het werkstuk marsepijn
die ik maakte toen ik 8 was ofzo

maar toen moest ik een tweede halen
ik dacht dat water zou helpen tegen plakken
maar het is poedersuiker die je daarvoor moet gebruiken !!!
daarom heb ik de plakkende rol marspijn maar opgegeten
tis toch ook gewoon snoep wat nog niet in de vorm is
OMG
dus tip tegen plakkende marsepijn:
poedersuiker (heel veel) 


 ^ ___ ^ ♡
 ILLUSTRATIE en foto's
ILLUSTRATIE die het hartje en "yummy" 
Alfred Linde 


♥♥♥


KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN RECEPTEN

2 opmerkingen:

  1. Lenemans(eng eng)21 augustus 2012 om 12:49

    Lekkkkaaaaaa!!!!en de cassaire-vrouw bij de wibra in Meppel vertelt het verhaal, van haar klant die zo'n marsepeinen stuk in een keer opeette, nu nog aan haar kinders hahhahah
    Tot morgen, was gezellie net hè? Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey lenemans <--- hihihihihihi
    jaaaa ik kan ook haast niet geloven dat ik zon baksteen marsepijn in zijn geheel op kon eten ... ... ... hehe
    maar leuk hey dat je langskwam met kleine dyon gezelli !!! !!!
    tot morgen !!! !!!

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡