dinsdag 27 maart 2012

UIT DE OUDE DOOS


Oké oké, ik heb al een hele hoop berichten geplaatst die ook in de categorie "uit de oude doos" behoren, alleen komt dit spul letterlijk uit een oude doos omdat ik het spul daarin bewaar, al is het wel een mooie houten kist die echt voor deze aankleedpoppen gemaakt leek (het past allemaal precies)!

Bovenstaande is een kleurplaat die ik maakte n.a.v. een doos met aankleedpopjes.
Ik vind ze nog steeds heel leuk!
De popjes maakte ik voor de kinderboekenweek, alweer jaren terug. Erg jammer dat de kinderen er toen niet echt mee mochten spelen, want ze waren bang dat er onderdelen gejat zouden worden! Die kinderen van tegenwoordig ; D (onee ... van vroeger, dit is ECHT jaren geleden...)
Ik vind alle onverwachte vormen en vondsten leuk, kan me herinneren dat ik gek werd van enthousiasme toen ik dit maakte.
OJA, alles is gemaakt van troep en prullaria en (oude) gebruiksvoorwerpen! Maar bij de foto's zal ik wel omschrijven wat precies.

Hier zijn de foto's van de poppen:


 De doos met poppen.

 De uitleg hoe het werkt, 
klik op de foto om het te kunnen lezen (in te zoemen).

Twee poppen!

Mijn favoriet, 
gemaakt van een oud poppengezicht !!!

 Alle onderdelen !!!

Alle gezichten !!!
oog linksboven van oogje uit oude ketting en patroon klappertjespistool, mondje van kraaltjes
hoofd rechtsonder van o.a. lipje (heet dat zo?) van blikje drinken en een klein scharnier als ogen
haren linkonder zijn van een kwast : P

 Alle schoenen.
schoentjes rechtsboven van schuursponsje met lichtgevende speelgoedinsekten !!!
schoenen linksonder van kadolint
schoenen middenlinks van draad (genaaid op karton)

Alle lijfjes, 
hm ... ze hebben allemaal tieten O_o
tieten helemaal links zijn pillen en die ernaast zijn punaises (op een stuk washand)
derde van links is een bikini van een stuk speelgoedmeloen voor de barbie : D
helemaal rechts: kralen en gouddraad
De onderlijven
linksboven is een rok gemaakt uit een kunstbloem en benen van lucifer (en draad)
linksonder is een rok uit een stuk grindtegel, haha
de benen middenonder zijn rietjes

De armen !!!
de eerste zijn linten en kralen
de tweede van rechts zijn armen van gum (die om potlood mee weg te gummen)
de sigaret aan de gumarmen is een lucifer en de armband kadolint


Je kiest dus van alles een onderdeel uit 
(armen, lijf, onderlijf, schoenen en hoofd)
en dat schuif je in de houder (rechts).

Er zijn duizend mogenlijkheden!!!
reken maar uit haha, 5 onderdelen, 
6 versies van de onderdelen, 
is 12977 mogenlijkheden : P
...
OFZOOO


ʕ •ᴥ• ʔ
ILLUSTRATIE EN FOTO'S

5 opmerkingen:

  1. ohhh dat weet ik ook nog!!! haha ik zat er echt altijd met de neus bovenop!! LEUK om weer te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee ik ben nu bij jou thuis en net naar boven geslopen om te kijken ofDyon slaapt : D Als een roos SKATTIG !!! Nou en de poptarts waren lekkerrrrrrrrrr : P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaaaa ging goed he? nog very much thanxxxxx sis!!!! poptarts was goooood he??? haha.. maar is wel lekkerder in een broodrooster maar die hebben we helaas niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tis net hete gare koekdeeg : D denk dat als je het af laat koelen dat het hard wordt, net zoals bij koekjes bakken gebeurd Y U M M M als de koekjes net uit de oven komen en nog zacht zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. in de broodrooster is nog lekkerder ??? in de koekepan dan? dat is wel marijke-style (vroegere marijke: net als de tosties vroeger op vakanti (hum hum)

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡