dinsdag 17 januari 2012

SCHILDERIJ MAUDY MAKING OF DEEL 1


Ik ben bezig met een schilderij voor Maudy van haar kinderen Jane en Trevor !!!
Maudy is de dochter van Joke en Joke is de vriendin van mijn vader : P

Volgende week hoop ik het eindresultaat op mijn blog te zetten 
en anders komt hier volgende week deel 2 van de making of !!!
We zullen zien *^_^ *

Nu eerst deel 1 van de making of waarin ik laat zien hoe te werk ga.

Dit is de foto:
De foto is iets gephotoshopt (rechts is iets langer gemaakt).
Dit is aangepast aan de maten van de lijst die ik gebruik (40x60 cm).

Ik begin met hokken op het doek te tekenen.
Zo krijg je precies de goede verhoudingen.

Omdat je de hokken zal blijven zien door de verf heen,
schilder ik de achtergrond vast egaal.

Ik schilder alle hokken weg maar de tekening moet nog te zien zijn!

De tekening schemert nog licht door de verf heen.
Ik maak het weer wat meer zichtbaar door het opnieuw te tekenen.

Omdat het potlood zal mengen met verf 
schilder ik een laagje om het potlood 'vast te zetten' en te vervagen.
Ook zijn er nog wat hokken te zien die ik wegschilder! 

Nu kan eindelijk het 'echte' schilderen beginnen : D
Helaas ben ik niet tevreden, ik heb teveel rood (magenta) gebruikt.
Ik ben niet blij met het kleurgebruik (rood/geel/blauw) !!!

De volgende dag zet ik de juiste kleuren klaar.
Na het schilderen vind ik dat het de goede kant opgaat !!!

Een dag later gaat het minder .... het is best moeilijk !!! 
Zie hierboven, ik baal dat het niet lukt !!!
De hand in de nek lijkt wel een pluk haar en 
Trevor lijkt een totaal andere jongen dan op de foto !!!
!!! HELP  : P
Weer een dag later gaat het al niet beter ...
Na het aanpassen van het gezicht (geen foto gemaakt)
haal ik het weer weg (dichtschilderen met gele verf).
Daarna opnieuw beginnen (zie afbeelding hierboven).
Ik heb echt moeite met de uitdrukking op het gezicht van Trevor.
Het is nu wel beter als de versie hiervoor 
alleen lijkt het bij de ogen wat scheefgetrokken ... 
Ook de handen zijn heel moeilijk om te schilderen, 
ik kan me herinneren dat ik daar altijd al moeite mee heb gehad !!!

Het rechteroog moet hoger en de linker kleiner !!!
De schouder links aanpassen !!! 
Meer 'lucht' in het haar !!! ( <--- reminders voor mezelf 
als ik weer verder ga schilderen)

Ik ben zelf ook erg benieuwd 
hoe de volgende versie eruit zal zien : D 

Tot volgende week !!!


EDIT:
Handje in nek duidelijker !!!
Achtergrond grijs !!!


₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
LINKJES NAAR:
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪



4 opmerkingen:

  1. Haha en dan moet ik lachen om het laatste zinnetje dat jezelf ook benieuwd bent hoe het eruit gaat zien NOW ik weet het wel dochter. Ik ken Trevor en Jane niet zo goed als de oma Jokutje en de mamma Maudy natuurlijk maar ik zie duidelijk de karaktertrekken waar het omgaat. Ik ben dan ook benieuwd hoe het er volgende week uitziet want ik weet het lieve dochter als jij niet tevreden bent gaat ze door. Niet in de stress hoor want de vorderingen ZIJN perfect. Hahaa en nu graag ook nog efkus kus commentaar van Omamaatje en Mamaatje hmmm commentaar klinkt zo negatief en ik bedoel eigenlijk tips en aanwijzingen misschien.

    Perfect dochter schitterend gedaan maarja dat vond ik al jaren en blij dat je schildert !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marijke ik vind het echt heel mooi, de karakters vaan mijn kleinkinderen komen er echt uit, ben benieuwd als het helemaal af is, ik ben al echt heel heel erg blij met dit resultaat,ik denk Maudy ook. Maar die zal zelf wel wat schrijven denk ik. Alvast bedankt, ik ben hier best ontroerd door, liefs van de oma van Trevor en Jane, de vriendin van je papa, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik ben zo blij met jullie reacties :D Toch wel een beetje onzeker ben ik hihi, ben zelf wel tevreden met het schilderen, maar het moet ook lijken natuurlijk !!! Gelukkig gaat het de goede kant op dan : D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeetje Marijke wat een werk en jij bent ook niet gauw tevreden, maar je maakt er wel wat van. Ik denk dat Maudy deze kleur erg mooi vindt. Je papa is ook erg trots op je, het wordt geweldig, dank je wel van de oma van Jane en Trevor, de moeder van Maudy en het vriendinnetje van je papa, JOke

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡