dinsdag 24 januari 2012

SCHILDERIJ MAUDY MAKING OF DEEL 2



JAAA het is tijd voor the making of het schilderij voor Maudy !!!

Hier vind je nog even deel 1:


Het schilderij nu is bíjna af, 
Het zijn de details waar ik nog aan moet werken en die zie je vooral goed 
als je de voorbeeldfoto + de versie van hoe het er nu uitziet 
in een mapje stopt en dan snel heen en weer switcht, 
dan zie je wat er niet klopt of aangepast moet. 
Werkt supergoed!

Dat deed ik en ik maakte er aantekeningen van:

Hihihihi, dat zijn veel punten:

Okey, nu even serieus (?) 
Hier zie je hoe ik de vorige blogpost eindigde:
Als eerste ging ik de achtergrond grijs maken, want dat vond Maudy mooier.
Vind het zelf al direct mooier, veel rustiger kwa kleur, kijk maar:

Nu was het tijd voor de wijzigingen waar ik het vorige week over had.

Vandaag ben ik weer aantekeningen gaan maken, 
dat wat ik aan het begin van deze post beschreef. 
Hieronder zie je hoe het er nu uitziet!
Ik maak nog even een betere foto, 
want het licht was niet zo geschikt meer om een foto te maken:


Toen het donker werd stopte ik, 
dus er komt nog een schildersessie !!!
Volgende week het eindresultaat YAY

Aandachtspunten:
- De haren en het shirt van Jane
- De mond van Trevor
- Ogen ook nog steeds niet helemaal goed, goed bekijken !!!
- De kraag van Jane gaat niet voor de nek langs, zie ik nu opeens
- Schaduwen, rood en zwart: geen geheel
 - Zwarte schaduwen sowieso afzwakken (hand in nek oa) 
- Twinkel in de ogen ( <--- reminders 
voor mezelf als ik weer verder ga schilderen)



Tot volgende week !!!
Het wordt een weekje later : P
Ben een beetje ziek snif snif
kuch kuch : (




₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
LINKJES NAAR:
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪

9 opmerkingen:

  1. Wowwww supermooi al marijkieee!!! Vindt het zo knap van je!!!! Liefssss je trotse zusssieeeee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaaaa !!! superthanks !!! , jij bent er snel bij, zit nog de tekst aan te passen (spelfouts enzo) SEE YOU morgen !!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK had Maudy aan de telefoon, ik moest doorgeven dat het schilderij onwijs gaaf is, liefs JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OH dat vind ik echt super om te horen !!! Het schiet nu al lekker op he? alleen nog wat kleine dingetejs en dan is het klaar : D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey de tijd klopt niet : P het is in het echt 23:13 savonds???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Marijkie het gaat perfect hoor en zeker als ik hoor dat je die kleine details noggaat bijwerken haha goed gezien van mijn kunstenaresje ! Vergeet niet die kleine twinkel in de oogjes haha lijkt me belangrijk maar ja ik ben soms een ouwe zeur hè en ik hoorde in de Koudumse wandelgangen dat je een knap staaltje schilderwerk heb gemaakt en yeahhhhh dan het eindresultaat en dat is dan ook de voldoening die je zelf hebt als het klaar is en al zou niemand het mooi vinden het gaat erom wat je er zlef van vindt. Now ik ben jaloers dat je dit ken en trots omdat je me dochter ben die het gewoon in den vingers heeft. Schitterend Marijkie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankje pap !!!!!! Dat twinkeltje, je bedoeld bij jane he? Ik ben altijd heel blij dat het me weer lukt, alleen weet ik niet altijd wat ik aan het doen ben, gisteren bijvoorbeeld schilderde ik de neus van trevor iets anders en toen dacht ik: hee !!! Alleen weet ik niet meer precies wat er gebeurde hahaha, maar het werkte wel : D Dat zo toch mooi zijn als je het zo uit je mouw kon schudden, haha, nouja, dan is de uitdaging ook minder he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha nee ik bedoel dat stipje wit in de ogen van Trevor en dat zie je ook op de foto en natuurlijk vaak op schilderijen om het minder vlak te maken. Ik weet niet of het lukt maar denk dat het ietsie diepte krijgt. Ik denk dat je op je gevoel heb geschilderd zonder nadenken en dan zie je het ineens zonder precies te weten hoe en wat je gedaan hebt en dat is dus perfect toch ! Ik ben erg benieuwd naar volgende week maar ook om het in het echt te zien. Haha Joke vindt het ook schitterend en zou hem eigenlijks wel zelf willen houden maarja het is een verjaarskoado hè dus gegeven blijft gegeven zegt ze ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, dan moet ik er nog maar 1 schilderen : P of een goede foto van het schilderij? Ik ga zo even een uurtje schilderen en even naar dat lichtje in de oogjes kijken hahahah : D

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡