dinsdag 8 november 2011

PROJECT BLOEM VAN STOF 1.0 ☆



RIBBONROSE

Hoelang zoek ik nou al naar een manier 
om zelf bloemen te maken van stof?
LIKE FOREVER
Het leek me leuk om verschillende pogingen 
als een DIY op mijn blog te zetten.
Vooral voor mezelf omdat ik verschillende werkwijzen wil verzamelen!
Hoewel ik niet helemaal tevreden ben deze eerste versie,
laat ik hier toch een DIY zien van een roos van stof (ik gebruik lint).

☆彡☆彡☆彡
 
(klik op de foto's om in te zoemen) 

☆彡☆彡☆彡

Hier zie je mijn eerdere pogingen

Bij het zien van deze parfumfles (welk parfum?)
kreeg ik het idee om een roos te maken van lint!
Als je goed kijkt zie je dat het idee erachter best simpel is.

Laat ik net een hele vracht verschillende linten hebben : D

Wat je eerst doet is stukjes lint knippen van ongeveer 6 centimeter.
Het lint in het voorbeeld is ongeveer 2cm breed.

Dan ga je de geknipte kanten dichtschroeien met een aansteker.
Het beste is het als je een klein gesmolten randje/ribbeltje krijgt.

Vouw de gebrande randen naar elkaar toe en naai het dicht. 
Je kunt heel dicht langs de rand naaien
omdat het ribbeltje de draad tegen zal houden!
HANDY ^^

Je kunt trouwens ALLE soorten stof (zelfs leer) gebruiken!
Hier zie je een paarse tricotstof, 
handig omdat dat niet zal rafelen (dan kun je dus stap/foto 5 overslaan).
Knip dit in stukjes van 6 bij 2 cm.
De blauwe stof is wel erg rafel-achtig, kijk/lees verder hoe je dat kan oplossen.

Knip een stukje stof van 4 x 6 cm.
Vouw de lange kanten naar elkaar toe en naai dicht.
Draai het genaaide naar boven toe en vouw nu de kort kanten naar elkaar toe.
Dit naai je weer vast als bij stap/foto 6!

Leg er drie op een rij en naai het vast.
Daarna rol je het op TERWIJL je het dichtnaait.

Nog eens 4 op een rij leggen en vastnaaien, ik gebruik een andere kleur.
Daarna rol je het om de vorige vorm heen terwijl je het weer goed vastnaait.

Zo ga je door tot je lint op is of wanneer je het genoeg vind.
Ik heb in totaal 20 blaadjes gebruikt.
3x geel, 4x lichtroze, 8x roze en 5x knalroze.

Het volgende is een rondje knippen
(balen als je lint op is, maar een andere kleur lint kan ook).
Deze fik je rondom af zodat je weer een gesmolten randje krijgt.
Als je de stofjes gebruikt uit stap/foto 7 
dan kun je bij de tricotstof gewoon een rondje knippen 
en bij de rafelversie ... tja hoe los je dat op ... 
Ik zou twee rondjes op elkaar leggen, rondom dichtnaaien, 
een klein stukje openlaten, het binnenste buiten keren, 
het kiertje dichtnaaien en dan heb je ook een rafelloos rondje.

Als je een roos aan een elastiek wil 
dan moet je NU de elastiek aan de onderkant van de roos naaien.
Daarna gebruik je het rondje om de roos netjes af te werken YEAH
Gewoon vastnaaien.

KIJK zo ziet dat er uit in je haar. 
Niet dat ik ermee ga lopen, maar misschien leuk voor de kids : D

Of je doet hem aan je tas!

Ik had hiervoor ook nog een VELE MOOIERE roze versie gemaakt, 
maar die had ik al weggegeven voor ik er een verhaaltje over kon schrijven, hihi. 


KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN DIY PROJECTEN


^ ___ ^ ♡
ILLUSTRATIES EN FOTO'S
MTWVDB (Marijke van den Berg)

4 opmerkingen:

  1. Marijkieee knap hoor!! Ik doe je het niet na met my two left hands ...
    Maar een vraagje...wat is diy?...xxxxxxxjesis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihihi >>> Do It Yourself <<< is dat : P Afkorting wordt wel veel gebruikt hoor, heb het niet zelf bedacht, haha!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik ken alleen LYSOMDI ( let your sister or mom do it) hahaha... Tot morgeeee xx

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡