dinsdag 22 november 2011

FRANSE TEEFJES ♥




Wentelteefjes en french toast zijn eigenlijk gewoon hetzelfde.
Zie Wikipedia: wentelteefjes hier en frech toast hier als je het niet gelooft.
Ze gebruiken zelfs dezelfde foto!!!
Deze foto brengt me trouwens op het idee om het een keer te maken met stokbrood.
Wentelteefjes van suikerbrood zit ik ook aan te denken......YUMMY...

Maargoed, waar het in de gerechten omgaat is dat je brood gedrenkt in een mix van melk, eieren en kaneel opgebakt als een pannekoek. Soms laten ze bij french toast de melk en de kaneel weg en zo heb ik het ook gegeten in Egypte!!! Die waren, hoewel ERG lekker een stuk droger dan de wentelteefjes van mijn moeder!

Eigenlijk wil ik een kruizing tussen de twee, daarom bedacht ik FRANSE TEEFJES ♥

Wat heb je nodig?


Okee, dat zijn  
TWEE PANNEN
1 om beslag in te doen en dat je makkelijk de boterhams er door heen kan halen. 
De andere is voor het bakken als je dat nog niet doorhad.
Verder een  
MAATBEKER en GARDE!
Dan, voor 2 personen 
(shit ik ben mijn aantekeningen kwijt, dus ik doe het uit mijn hoofd): 
8 BOTERHAMMEN, 4 EIEREN, MELK (250 mililiter?),  
KANEEL (veel), OLIE (of boter) om te bakken,  
SUIKER (ik heb zelf het liefst bruine suiker).

 Wat je doet?

Je maakt een mix van de melk, eieren, kaneel en doet dat in de ene pan. 
Je laat boter of olie heet worden in de andere pan.
Haal een boterham door het beslag (beide kanten!).
Dan bak je hem aan beide kanten.
Dat doe je met alle boterhammen.
Verdeel de franze teven over de borden en geef er suiker bij!


 ^ ___ ^ ♡

 ILLUSTRATIE en foto's:
ILLUSTRATIE (laatste met het hartje en "yummy" ): 
Alfred Linde 

♥♥♥ 


KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN RECEPTEN

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaahhhhh teefjes op ze Frans tsja daar komen de raarste figuren op af hè ;-p Waarschijnlijk smaakt het lekkerder dan dat tut tur uitziet maarja das dan de broene zoekur denk ik haha yam yam kokkerelleerintje grtzssWW

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeee ik had tun tiepfoutje gecorrigeerd en opnieuw geplaatst en de ander verwijdert maar haha ook dat wordt gemeld oké oké misschien heppie wel wat meer tiepefouten gezien ;-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Teuvo Vehkalahti
    Thanks for visiting !!!

    @dadoowillum
    Jah dat is gek he? Dat had ik ook een keer bij sophie en thijs en dat staat echt raar alsof het weggehaald is omdat het ECHT niet kon wat je schreef HAHA : P
    En ... Volgende week nog een "raardere" blog hehe : P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @doktur bakgraag
    Ikke is benieuwd ??? naar de volgendeuhhhhhhhhhhhh !

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡