dinsdag 11 oktober 2011

CANNELLONI ♥



Cannelloni had ik een keer kant en klaar gekocht en toen bedacht ik me dat het zoveel lekkerder zou zijn met echt gehakt.
Ik weet niet wat ze precies gebruiken in de kant en klare maaltijden, maar het heeft altijd een gekke smaak. 
Zoals ham uit blik ook anders smaakt dan echte ham. 
Niet vies, maar ook niet echt heel lekker ; -P
Daarom heb ik door wat google-en een recept in elkaar gezet. 
Kon namelijk niet echt een geschikt recept vinden, dus ik heb vanaf een paar verschillende zelf maar een recept geschreven : D

INGREDIËNTEN  
  (Dit is voor 3 personen: meestal doe ik een schaal voor 2 personen en een schaaltje voor 1 persoon, is handig als ik een keer alleen eet. Maar als je naar mijn foto's kijkt zul je zien dat de 3 personen makkelijk in een grote ovenschaal passen)
 olijfolie
1 of 2 uien
300 gram gehakt
2 tenen knoflook (of knoflookvlox voor de luien onder ons)
pastasaus (ongeveer 800/900 gram) kies zelf een leuke smaak
 (je kan ook twee smaken doen, één voor de vulling en één voor de saus)
15 cannellonipastarolletjes
kleine zak wokgroenten
geraspte kaas
riculla


BEREIDINGSWIJZE  
 (klik op de foto's als je wilt inzoomen!)  

01} Bak de wormen in olijfolie...
Sorry hoor, maar de foto doet echt vermoeden
dat ik wurmen aan het opbakken ben!
Dit is dus het gehakt rullen.....


02} Snel de uien snijden,
dit kan je ook voor het rullen
van het gehakt doen,
dan hoeft het niet snel : P
  

 03} Je bakt de ui mee en ook de knoflook.
Die had je al moeten snijden
als je niet de vlokken gebruikt zoals ik!


 04} Daarna doe je de HELFT van ALLE pastasaus erbij.
Ik gebruik hier 520g simpele (milde) euroshoppersaus
en 390g pikante pastasaus van AH eigen merk.
Dit omdat ik het niet te mild wil en niet te pikant.
Als je het mixt is het er net tussen in  !!!


 05} En de saus (de helft dus)
gooi je over het gehaktmengsel heen!


 06} En dan is het roeren en warm laten worden.
Daarna even doorkoken.


 07} Nu ga je (zet je geduldknop aan)
met een theelepel de rolletjes
vullen met het gehaktmengsel.
Als het goed is heb je precies genoeg voor 15 rolletjes
en anders worden het er wat meer of minder.


 08} Je doet ze in de ovenschaal (of schalen zoals bij mij).
Als ze bovenopelkaar komen maakt dat niet uit.
Hier op de foto lijken het net loempia's!


09} Nu ga je de groenten roerbakken.
Ik gebruik hier Italiaanse roerbakmix,
maar je kunt alle soorten groenten gebruiken,
wat je maar lekker vind!


10} Doe de saus die nog over is
bij de groenten. Roeren en verwarmen.
Even laten doorkoken.


 11} Daarna giet je de saus over de rolletjes in de ovenschaal!

♥ 
  12} Dwarrelkaas eroverheen : P


13} En in de oven ermee !!!
 200 graden en 45 minuten !!!


14} Als het daarna uit de oven komt en het ziet er zo uit ...
... dan ga je straks heel lekker eten  : D


 15} Wijntje erbij en smullen maar !!!


OJA!!! De riculla ben ik vergeten !!!
Die deed ik de volgende dag bij de vis : P
Je kan als je het zelf niet vergeet
de riculla eroverheen doen
of eronder (voor je opschept op het bord doen)
of gewoon ernaast.
Als je die sprieten ook irritant vind
zou ik de sla eerst fijnhakken,
dat doe ik ook altijd en het eet
een stuk makkelijker (en netter!!!)




^ ___ ^ ♡

 ILLUSTRATIE en foto's 
ILLUSTRATIE (die met de tekst: YUMMY !!!)  
Alfred Linde  
ORIGINEEL RECEPT
Eindelijk eens een eigen recept : D 

♥♥♥ 



KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN RECEPTEN

3 opmerkingen:

  1. Looking goooood mister Kottttter :)
    hahah lekker heur marijkieee ik dacht eerst cannelies, dat zijn toch kaneelkoekiesss (oook lekka)!!!!!!!! (canellonies, cannellies, poteto potato, tometo, tomato......)
    Tot morgen marijkiepeikie XxXxxX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey sussie, ziet er lekker uit hoor. Als je het gehakt volgende keer uit de verpakking haalt en er eerst een heel grote bal van kneed krijg je bij het rullen niet van die wormpjes. Zo bbak/rul ik ook altijd gehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GAAN JULLIE HET OOK EEN KEER MAKEN ???
    HiHi, lijkt veel werk door het gedoe met de theelepel, maar valt mee hoor! Zit zelf te denken aan een spinazievariant omdat spinazie altijd zo lekker is in combinatie met pasta : P
    OH en over het gehakt: soms zijn die sliertjes handig, maar vaker heb ik dat ik het niet leuk vind, dus supergoede tip JJ !!!

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡