dinsdag 25 oktober 2011

APPLE CRUMBLE ♥

apple crumble drawing



Toen ik in Engeland was heb ik zulke lekkere toetjes gegeten! 
Soms hebben toetjes rare namen: spotted dick  O_o
Het toetje crumble (ik kreeg hem toen met rood fruit) was zo lekker
dat ik thuis op zoek ging naar een recept en ik vond er een met appel, ook lekker !!!
Dus zie hier het recept om apple crumble lekker zelf te maken !!!

!!! YUMMY !!! 

INGREDIËNTEN
(voor twee personen)

4 appels
2 eetlepels bruine suiker
1 theelepel kaneel
60 gram ongezouten boter
1/2 kopje fijne suiker
(witte kristalsuiker is ook goed)
2 kopjes bloem

(en de volgende dingen om erbij te serveren)
vanille- of kaneelijs / vanillevla / echte custard
slagroom

BEREIDINGSWIJZE
(klik op de foto's om in te zoemen) 


Verwarm de oven voor op 180 graden.


 
 Gooi 60 gram boter in een kom.
Je kunt hele kleine pakjes roomboter kopen waarvan de helft genoeg is! 

 
 Gooi de 2 kopjes bloem en het halve kopje suiker erbij.


 Meng het nu tot je kruimelachtige stukjes hebt.
Vind je dit deeg te poederig dan voeg je nog wat boter toe.


 Vet een (kleine) ovenschotel in met boter.
Ik gebruik altijd een stuk van de verpakking omdat er altijd nog boter aan zit!


Snij de appels in partjes en gooi die in de ovenschotel


 Nu even bruine suiker en kaneel erbij.
Mix het even wat met elkaar (met een vork ofzo).

 

 Alle deegkruimels erover heen en het kan in de oven!



Bak 40-45 minuten in de oven of tot het deeg een bruin tintje krijgt. 
Dan is het ready to eat YAY


 Serveren met vanillevla, ijs of custard en slagroom.
Hier heb ik gewone vanillevla, 
maar ik ga het zeker een keer proberen met ijs en slagroom !!!
Het is echt ULTRAlekker !!!

  
 ^ ___ ^ ♡

 ILLUSTRATIE en foto's:
ILLUSTRATIE (laatste met het hartje en "yummy" ): 
Alfred Linde 

♥♥♥ 

KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN RECEPTEN

4 opmerkingen:

  1. En dan eten, totdat je misselijk bent. Je daar vervolgens niets van aantrekken en nog meer eten. Want het is zoooooo lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. : ) Dat is toevallig, gisteren vertelde ik dat aan Leen, dat wij ons zo misselijk hebben gegeten hieraan : D Leen gaat dit maken met kerst !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanavond komt M. (andere M.) eten: onbeperkt apple crumble van Marijkie bunkeren. Jammie! Hopelijk lukt het. Anders wordt het onbeperkt appelderrie van H. eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben benieuwd harr !!! met ijs+slagroom ipv vanillevla is het natuurlijk ALTIJD een succes : P

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡