dinsdag 2 augustus 2011

DIY NECKLACE ☆

necklace bunny


 
Je moet er even wat geduld voor hebben...
Maar ook weer niet ZOveel geduld als voor een Marina-kralenjurk!

Ik maakte een ketting van ijzerdraad en kralen.
Zie hier de foto's van hoe ik dat heb gedaan!

♥♥♥

Als eerste een foto van de ketting, ik ben er heel blij mee!
Het is een ketting die ik altijd al wilde hebben...
 
 Dit zijn de kralen die ik heb gebruikt.

 Ik gebruikte vier soorten tangen:
Eén om ijzerdraad te knippen, 
één om oogjes in ijzerdraad te buigen 
en twee tangen (die onderling iets verschillen)
voor het vasthouden, klemmen en buigen.
IJzerdraad in stukjes knippen.
De lengte is verschillend per (type) ketting/kraal/ijzerdraad.

De ijzerdraadjes aan één kant een oogje geven.

Kraal eraan rijgen en de andere kant opzij buigen.
Dat buigen is om het tweede oogje ook mooi in het midden te krijgen.

Zo buig en rijg je een hele ketting aan elkaar!

 Er zijn verschillende kleuren ijzerdraad, 
ik vind donker bijna altijd mooier omdat zilverkleurig teveel opvalt.

Bij de sluiting gebruik ik een klein stukje ketting.
Dit kun je los kopen, maar ik sloop dit van oude sieraden.

De hanger was heel simpel om te maken. 
Zilverdraad door het gaatje van de kraal en daarna eromheen wikkelen. 
Wel voor een lusje/oogje zorgen om het aan op te hangen
en daar ook weer een stukje omheen wikkelen.

Er zijn zoveel variaties mogelijk!
Ik heb er ook een ketting gemaakt van nep-parels en een camé-hanger <3

^ ___ ^ ♡ 

ILLUSTRATIE EN FOTO'S

MTWVDB (Marijke van den Berg)




KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN DIY PROJECTEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡