dinsdag 23 augustus 2011

BROCCOLI CASHEW QUICHE ♥

brocolli sashew quiche foto illustratie
Bij de Albert Heyn vinden ze het leuk om klanten blij te maken met recepten op een blaadje die je dan in je boodschappenmand kunt leggen. Die hebben ze bij de ingang in een rekje. Ik check altijd even of er iets voor de oven bij zit voor mijn receptenverzameling!
 
Zo maakt ik de volgende Quiche 
n.a.v. zo'n recept en het is een blijver!
 
Recept voor broccolicashewquiche
 
INGREDIËNTEN VOOR 3 PERSONEN  
(Ik maak altijd 1 grote ovenschaal (voor 2 pers.) en 1 kleine (voor 1 pers.) quiche)  
5 plakjes roomboterbladerdeeg (pak 450 g, diepvries), ontdooid   
1 zak spinazie (300 g) (ik doe 2 kleine blikjes spinazie, scheelt een hoop gedoe, vers schijnt wel lekkerder te zijn...)  
300 g broccoli, in kleine roosjes   
1/2 zakje cashewnoten ongezouten (a 150 g)   
4 eieren  
1 beker slagroom (250 ml)   
1 zakje gemalen geitenkaas belegen 48+ (150 g)
 

BEREIDINGSWIJZE  
(klik op de foto's als je wilt inzoomen!)  

   
01. Snij de brocolli in rozen.  
  Ik zelf vind grote rozen altijd erg lekker om tegen te komen in een quiche.
   
02. Ik dacht,  
ik bewaar de stronk voor een andere keer om mee te wokken.   
Dat is een tip!  
   
03. Verwarm de oven voor op 180 °C.   
Bekleed de vorm met het bladerdeeg.  
   
04. Dan puzzel je stukken bladerdeeg in de vorm aan elkaar tot het 1 geheel wordt.   
De naden druk je glad. 
Ik ben echt bladerdeegfan geworden hierdoor!  
Het is ... ... ... FUN!   
     
05. Als het goed is heb je een mooie dunne laag deeg over de vorm heen gemaakt nu : D  
   
06. Prik met een vork gaatjes in de bodem.   
Waarom dat is weet ik niet, maar het zal wel ergens goed voor zijn.   
Bak dit kort in de oven (10 min.).  
  Sla het volgende over als je net als ik spinazie uit blik haalt:  
Breng ondertussen een pan water aan de kook. Dompel de spinazie onder in het kokende water en haal er direct weer uit met een schuimspaan. Laat uitlekken in een vergiet en duw er zo veel mogelijk overtollig vocht uit.   
     
07. Kook de broccoli 2 min. en giet af in een vergiet.   
Daarna afkoelen onder stromend koud water en uitlekken.   
Verdeel de groenten over de taartbodem. 
Ik doe eerst een laag spinazie en daarna leg ik de rozen met de bloemkant naar boven erop, 
het oog wil ook wat!  
 
   
08. Daarna de nootjes erover.  
Voor de lijners: easy on the nootjes!   
Je kunt er altijd wat minder over doen.  
Voor de marijkes.... 
Legen die bak noten : P   
 
  
09. Klop de eieren los met de slagroom.   
Voeg peper en zout naar smaak toe.   
Schenk over de groenten.  
    
10. Bestrooien met kaas.  
De lijnkousen kunnen ook hier weer de vetschade beperken : D  
Easy on the kaas ook dan weer : )  
   
11. Bak de taart in het midden van de oven in ca. 35 min. gaar.   
En dan komt het er dus zo uit en lekker dat het is .. LEKKER !!!  
    
12. Zo lekker dat ik het nog wel duizend keer gaan maken.    
    
Wat ook leuk is,   
elke ingredient kun je vervangen voor iets anders YEAH  
 
In het originele recept staat: De taart is zowel warm als koud lekker. ... NOT!  
Ik had de eerste keer een hele grote voor eigenlijk 3 personen gemaakt, 
dus die dag erna was een kwart dat over was, dat laatste stuk dus,   
dat was mijn middageten.  
Nou, niet dat het goor was, maar koude brocolli...   
Ik bedoel, stel je voor:   
de smaak van koude broccoli 
O_o 

^ ___ ^ ♡   ILLUSTRATIE en foto's MTWVDB (Marijke van den Berg)  
ILLUSTRATIE (die met de tekst: YUMMY !!!) Alfred Linde  
ORIGINEEL RECEPT Broccoli-spinazietaart VAN DE SITE www.ah.nl  

♥♥♥ 

KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN RECEPTEN

6 opmerkingen:

  1. MARIJKE!!! wat ben je toch een keukenprincesje!!! ziet er lekkkaaahh uit!!!!!tot morgeeeee XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAHA jah de quiche was lekkerrr, vanavond eten wij ook lekkerrr hé ??? : D paatathjez ALTIJD lekkerrr xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Henriette Janssen26 augustus 2011 om 08:42

    Hoi Marijke,

    Ik ben een collega van Leentje. Zij gaf me dit recept door, lijkt me lekker. Ga ik van het weekend (proberen) te maken.

    groetjes Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henriette!
    Wat superleuk dat je mijn recept gebruikt : D
    Ik hoop dat het gelukt is en dat het lekker was!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit lijkt me ook wel wat, ga ik zeker proberen! En als aanvulling op de 'dieettips': je kunt ook bladerdeeg op basis van margarine gebruiken in plaats van de bladerdeeg op basis van roomboter, die min of meer standaard is. Maar ik ga zelf denk ik voor de variant met veel noten, nog meer kaas en vet roomboterbladerdeeg. Want zeg nou eerlijk: met de feestdagen in het vooruitzicht, is lijnen toch sowieso onbegonnen werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. JAAAA ik kies ook altijd roomboterbladerdeeg !!!
    En nooit voor de light variant : P never : P
    Ik had een keer die andere bladerdeeg en ik proefde wel verschil! Daarbij kwam dat die bladerdeeg ook meer kromp ofzo !!!

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡