dinsdag 18 januari 2011

APPELBOLLEN 2.0 ♥

supertip col
Illustratie: MTWVDB (Marijke van den Berg)

















Vorige week schreef ik over de appelbollen die ik maakte voor oudjaarsavond. Nog geen week later maakte ik ze opnieuw, maar dan met kleine appels en de suiker en kaneel om de appel heen in plaats van bij de vulling in .......................
Dat laatste was dus een goed idee, nu heb je niet zo'n plens kledder in het midden en de smaak van de suiker en de kaneel is zo beter verdeeld!

Zie hier de foto's bedoeld voor de beeldvorming in jullie hoofdjes : 
Klik op de foto voor een groter formaat












Bovenste rij:
Appels schillen en ontklokhuizen (that's not even a word!), insmeren met mengsel van kaneel en suiker, bladerdeeg uitrollen met een wijnfles ( je kunt ook een deegroller gebruiken als je geen wijnfles hebt), de appels erop zetten en vullen met rozijnen en/of noten en alles naar boventoe dichtvouwen (en eventueel extra beplakken met deeg). Bij verschillende versies kun je de appelbollen 'merken' met een nootje of rozijn zodat degene die niet van gare rozijnen houdt niet voor verassinks komt te staan.
Onderste rij:
De appelbollen insmeren met een laag geklutste ei (voor een mooi kleurtje/glansje na het bakken), de bollen op de bakplaat pleuren (vergeet het bakpapier niet), 25 minuten bakken en ...... OPETEN als het nog warm is YAY !!!

 Lees h i e r mijn vorige blog over de appelbollen!
Lees h i e r het recept van mijnreceptenboek.nl



KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN RECEPTEN

3 opmerkingen:

  1. Lekker heur!!!! wanneer maak je ze weer marijkieee??
    MJUMMMMMMMMMMMMMMMMIEEEEEEEE of samen een keer maken en dan samen opeten (en niks aan A en B geven hahaha:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha A en B
    : P
    Dah is zielig, want A heeft ze al een keer geproeft (meerdere keren) en B nog ... NOOIT
    Wat betekend dat we ze een keer bij jou thuis maken YAY : D Dan kan B ze ook proeven : D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HMKEEEEEEE maken we ze een keer bij mij om B blij te maken haha maar oe neemt dan ook wat mee naaar huis heur zodat A weer kan proeven wat L en M maken hahah OKEEEEE ik hou op :)

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡